torsdag 28. november 2013

OREO-DESSERT


Samboeren min har lenge ønsket at jeg skal lage Oreo-kake, men jeg har ennå ikke funnet den rette anledningen til å bake kaken. For en stund siden kom jeg over en oppskrift på Oreo-dessert på Trines matblogg, og denne måtte jeg bare lage. Jeg har tillatt meg å endre litt på oppskriften. Jeg brukte Philadelphia-ost og tilsatte litt vaniljesukker. Desserten er veldig enkel å lage, og den kan gjerne lages et par timer før servering. Anbefales!

Ingredienser
150 gram Philadelphia, naturell
1/2 ts vaniljesukker
5 ss sitronsaft
2 dl kremfløte
50 gram melis
1/2 vaniljestang, frøene
150 gram Oreo-kjeks, knust
4 - 6 hele Oreo-kjeks

- Bland sammen ost, vaniljesukker og sitronsaft i en bolle.
- Pisk fløten stiv sammen med melis og frøene fra vaniljestangen.
- Bland forsiktig sammen krem- og osteblandingen med en slikkepott.
- Legg knust kjeks i bunnen av serveringsglassene. Ha på en toppet spiseskje med ostekrem. Legg så et nytt lag med knustekjeks, før du legger på resten av ostekremen.
- Pynt med oreokjeks.

Porsjoner: 4.
Tidsforbruk: 30 minutter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar