fredag 18. oktober 2013

PASTA MED CRÈME FRAÎCHE OG PEPPERONI


Hverdagen er hektisk for mange av oss, så oppskrifter på enkle og raske middager er gull verdt. For oss er det veldig hektisk de dagene vi skal ut på aktiviteter, møter eller trening etter jobb. For å utnytte tiden best mulig er jeg for tiden på jakt etter gode middager jeg kan lage på under 30 minutter. Oppskriften på denne kjempe gode pastaretten fant jeg på matprat.no. Jeg har tillatt meg å endre litt på mengden av ingrediensene. Denne retten kommer vi garantert å lage flere ganger!
 
Ingredienser
130 g pepperonipølse
500 g pasta
1 stk grønn paprika
1 stk purre
1/2 kinesisk hvitløk
1 ss olivenolje
1 beger crème fraîche orginal, 35 %
1 dl kjøttbuljong (utblandet)
2 ss finhakket frisk kruspersille
1 ts pepper

- Kok pasta etter anvisningen på pakken.
Rist pepperoniskivene i stekepanna på middels varme, til de blir brune i kantene. Legg til side.
- Del paprika i staver, purre i ringer og finhakk hvitløk. Surr grønnsakene i litt olje til de blir blanke og myke.
- Rør inn crème fraîche og hell over buljong. La sausen småkoke i 2-3 minutter. Smak til med salt og pepper.
Hell sausen over pastaen og bland inn pepperoniskivene til slutt. Dryss over persille.
 
Porsjoner: 4.
Tidsforbruk: 30 minutter.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar